業務内容

車両買付からハンドルコンバージョン、そして輸出までのワンストップサービス
海外のお客様はなかなか車両買付に日本へ来ることができません。そこでメールでご要望などを教えていただければ、弊社が会員であるディーラーオークションからご希望に合う車両を探して買い付けます。弊社は買付代行手数料も非常に安価にしていますし、ハンドルコンバージョンの後は車両をお客様ご指定の国まで輸出します。弊社の業務はこのようにメールだけで全てが完結するワンストップサービスを提供しています。

One-stop service from vehicle purchase to steering conversion and export.
Customers abroad cannot come to Japan easily for vehicle purchasing. So if you let us know what you want etc. by e-mail, we will find and buy a vehicle that fits your request from the dealer auction where our company is a member. We also make the purchase agent fee very cheap and we will export vehicles to the customer's designated country after the steering conversion. Our business provides a one-stop service which completes everything just by e-mail in this way.

LHD/RHDコンバージョンとは

LHD/RHDコンバージョンという言葉は、ご存知でしょうか?

日本国内では、左ハンドルも右ハンドルも許可されているので、わざわざハンドル位置を付け替えることはなく、購入する時にどちらにするか選ぶのが一般的です。ですが、世界の国々では、法律による規制や交通事情により、海外からの輸入車のハンドル位置を変更することはめずらしくありません。 弊社で行なう作業は、そのような世界の左右交通区分のある地域や海外バイヤーの要望による、ハンドル位置の変更に伴う車両の構造変更一式となります。

Converting between RHD and LHD

What do you know about the business of converting automobile steering from one side to the other?

In Japan, RHD is the norm but LHD is also legal. Therefore, there is no need to change the steering on vehicles brought into Japan. But this is not always the case of everywhere in the world. Many countries require that imported vehicles have the same steering arrangement as domestic vehicles. Our company specializes in steering conversion to meet these requirements.

ハンドル位置変更の基本作業

  • ステアリングラック/ギアの換装(輸入純正中古部品使用または輸入中古他車流用部品使用)
  • ダッシュボードを左ハンドル用に変更(輸入純正中古部品使用または右ハンドル用を国内加工して使用)
  • エアコンのエバポレーター・ダクト類を左ハンドル用に変更(輸入純正中古部品使用または右ハンドル用を国内加工して使用)
  • ワイパーを左ハンドル用に変更(右ハンドル用を国内加工して使用)
  • サイドミラーの加工・角度調整(右ハンドル用を国内加工して使用)

ご希望により追加できる作業(要追加料金)

  • コンビネーションスイッチ(ワイパーとライト・シグナルのスイッチ)を左ハンドル用に変更(輸入純正中古部品使用)
  • マスターパワーウィンドウスイッチを左ハンドル用に変更(輸入純正中古部品使用)
  • 運転席を左ハンドル用に変更(輸入純正中古部品使用)
  • サイドミラーを左ハンドル用に変更(輸入純正中古部品使用)


基本作業料:全メーカー全車種 220,000円~(部品代・部品輸入費用と消費税は別途)

Basic task of steering conversion

  • Steering rack/gear exchange (Used imported genuine parts or using compatible parts from another car)
  • Dashboard replacement and remodelling (Used imported genuine parts or remodelled RHD parts)
  • Air conditioner evaporator duct position (Used imported genuine parts or remodelled RHD parts)
  • Wiper system exchange (Remodelled RHD parts)
  • Side mirror position and angle adjustment (Remodelled RHD parts)

Additional work upon request (Extra charge required)

  • Combination switch (Wiper and signal & light switch) exchange (Used imported genuine parts)
  • Driver seat for LHD (Used imported genuine parts)
  • Side mirror exchange (Used imported genuine parts)


Basic labour cost: From 220,000 yen depending upon…..
This does not include the cost of parts, part shipping expenses and tax.

カローラのステアリングシャフト
Corolla steering shaft

ステアリングラック
ギアの交換は必ず必要
Steering rack/gear exchange

構造変更で輸出可能に!

周知のとおり、海外では日本車が非常に人気があります。

日本メーカーの車は、燃費が良く、丈夫で壊れにくいため、海外では非常に人気があります。毎月数多くの新車・中古車が日本の港から世界に向けて出荷されています。

しかし、一部の国々では、国交のさまざまな事情のより、自動車の輸入規制(右ハンドルの全面禁止等)をしている国もあります。規制の内容はその国ごとに違いますが、完全に日本車を輸入しないというわけではなく、規制を通るもの、つまり左ハンドルであれば、輸入可能な国も多くあります。

近年、弊社へのオファーでも、自国の輸入規制に合わせるため、ハンドルの左右位置を構造から変更してでも輸入したいという海外バイヤーが増えてきています。日本車がいかに人気があるかの裏付けだと思います。

Converted vehicles can be exported

Used vehicles from Japan enjoy a good reputation throughout the world.

Tens of thousands of new and used Japanese vehicles – known for their high quality, durability, and fuel economy – are shipped from Japan to the world every month.
Some countries require that imported vehicles be converted to left-hand drive. Other import regulations vary from country to country but those that mandate conversion of Japanese vehicles from RHD to LHD are the most important.
In recent years, the global steering conversion business has grown as a result of Japanese vehicle popularity.

作業中のイスズ エルフ
ISUZU ELF in the process of being converted from RHD to LHD

LHDに変更した三菱ランサーエボリューション
Mitsubishi Lancer Evolution converted to LHD

弊社G.A.Tの取り組み

中東のドバイや南米などでは、日本から輸入した右ハンドル車を、現地で左ハンドルに改造して第3国へ再輸出したりしております。日本で左ハンドルに改造すれば、確かにそれら海外での作業工賃よりも価格的に割高になってしまいます。

しかしながら、日本から最終消費地の第3国へ直接輸出することを考えれば、加工作業地を経由する為の海上運賃と通関手数料、中間マージンを加味して考えれば、かえって割安になるのではないでしょうか。

また、シッパーが輸出前に、車の出来上がり品質を確認することができます。

最終消費地の輸入者にとって輸出業者に左ハンドルの改造を一緒に依頼することができるという大きなメリットがあることを認識できるでしょう。

Global Auto Trading initiative

Middle East countries such as Dubai and many South American countries convert imported Japanese vehicles before shipping them to a 3rd country destination. However, conversion done in Japan by Japanese mechanics ensures higher quality and greater value.

Doing the conversion in Japan eliminates the middle man. Vehicles can be shipped directly to their country of destination rather to an interim site for conversion. Shipping costs are reduced and making the entire process cheaper.

Doing the conversion in Japan also allows the buyer to better evaluate vehicle quality before the vehicle is shipped.

Doing the conversion in Japan means that the vehicle exporter is responsible rather than a third party in another country.